מה זה ביטוח רכוש?

מערכת שורש  ח כסליו, תשפא  11/24/2020

כדאי לרכוש את הכיסוי הנכון למקרה שיפרצו לדירה שלכם, או אם תפרוץ שריפה בדירה או שכל הרכוש שלכם ייפגע כתוצאה מהצפה, מכיוון שהנזקים יובילו לצורך בהחלפת רוב, אם לא כל הרכוש שלכם
.......................

מה זה ביטוח רכוש?

צילום: freepik

חשוב להבין שממש לא חובה לקנות ביטוח רכוש, וחשוב עוד יותר להבין את ההבדל בין הביטוח הזה לבין ביטוח דירה או מבנה. בעוד שגופים שמלווים משכנתאות עשויים לדרוש רכישת ביטוח מבנה לפני שהם מאשרים משכנתא, ביטוח רכוש הוא אופציונלי לחלוטין, אבל הרעיון הגיוני מאוד. מאמר זה מסביר כל מה שצריך לדעת על ביטוח רכוש, ולמה יתכן שתצטרכו פוליסה מתאימה.

מה זה ביטוח תכולה?

מטרת ביטוח תכולה היא להגן על החפצים בבית, תארו לעצמכם, למשל, שאתם צריכים להחליף את כל תכולת הבית בעקבות שריפה. כמה אתם חושבים שהנזק יעלה? רוב הסיכויים הם שתגיעו למספר של עשרות אלפי שקלים, וכאן נכנס לתמונה ביטוח רכוש, שמכסה את התכולה בבית.

פוליסת ביטוח תכולה מגנה על החפצים שלכם מפני גניבה או נזק משריפות והצפות, וכוללת הגנה על הפריטים הבאים:

ריהוט. מיטות, ספות, ארונות בגדים ושולחנות אוכל.

מערכות בידור. תקליטורים מוסיקה או וידיאו, משחקי וידיאו, וספרים.

כלי מטבח. סירים, מחבתות, סכו"ם, וכן מיקרוגל, קומקומים וטוסטר אובן.

ריהוט רך. כריות, וילונות ומצעים.

מכשירי חשמל. טלוויזיות, נגני תקליטורים, מחשבים ניידים, קונסולות משחקים ומדיה דיגיטלית.

ביטוח רכוש מכסה גם אובדן או פגיעה של:

  • צעצועים
  • יצירות אמנות
  • עתיקות
  • בגדים
  • תכשיטים
  • והרשימה נמשכת. אתם תופתעו לגלות כמה תכולה אפשר לכסות במסגרת הביטוח.

איך עובד ביטוח רכוש?

רוב חברות הביטוח מציעות למועמדים לביטוח אחת משני סוגים של ביטוח רכוש:

הראשון הוא שיפוי

פוליסה שמתחשבת בבלאי הפריטים שאתם תובעים את האובדן או הנזק שנגרם להם. כך שאם השטיח הישן שלכם נהרס בגלל נזילות מים, כל התשלום שתקבלו עבור השטיח עשוי להיות מופחת בגלל גילו.

הסוג השני הוא ביטוח חדש ישן

ביטוח זה משלם את מלוא הסכום להחלפת פריט ישן בפריט חדש. מכיוון שהתשלומים נוטים להיות גבוהים יותר, סוג זה של ביטוח רכוש יכול להיות זמין בעלות של פרמיות גבוהות יותר מאשר פוליסות שיפוי.

באיזה סכום מבטחים את הרכוש?

התשובה הפשוטה היא שהביטוח מכסה את שווי הרכוש. באופן אידיאלי, כדאי שיהיה מספיק כיסוי על מנת שניתן יהיה להחליף את כל מה שבבעלותכם, אם משהו קורה לביתכם. "הכול" כולל גם את כל הפריטים שבמקרים רבים נשכחים, כמו חנוכיות או קישוטים לסוכה שמאוחסנים במחסן, ואופני הכושר ההם שזרקתם למוסך לאחר שימוש אחד.

קביעת הסכום הדרוש לפוליסת ביטוח רכוש יכולה להיראות כמשימה די מרתיעה, אבל כדאי שיהיה מושג כמה כל הרכוש שווה. שיטה קלה לחשב את ערך התכולה היא לעבור בבית חדר אחר חדר ולהעריך עד כמה כל סוג פריט שווה.

פריטים יקרים מוערכים בנפרד

שיטה קלה עוד יותר היא להשתמש במחשבון ביטוח שמחשב את הסכום השוטף של שווי הפריטים שלכם.

מומלץ לרשום איזה חפץ שווה יותר מששת אלפים שקלים, כי חפצים כאלה מסווגים בסיכון גבוה בשל הערך שלהם, ונחשבים ליעד מפתה לפורצים, ויתכן שיהיה קשה יותר להחליף אותם.

כיסוי נוסף לביטוח רכוש

חלק מחברות הביטוח עשויות להציע כיסוי נוסף בתוספת תשלום. התוספות הנפוצות ביותר הן:

כיסוי נזק בשוגג. למקרה שהאייפון נופל לשירותים.

כיסוי הוצאות משפט. כיסוי למקרה שמישהו נפצע בביתכם ותובע אתכם.

כיסוי למקרה חירום ביתי. מצי קו סיוע מהיר כשצינור מתפוצץ, חלון נשבר או שבבית שורצים מזיקים.

בשורה התחתונה, בודקים, משווים ומחליטים

כשבוחנים פוליסת ביטוח רכוש, מומלץ לבדוק מה ההחרגות של כל חברת ביטוח בפוליסה, ולפקח על סעיף ההשתתפות העצמית על מנת לוודא שאתם לא משלמים יותר מדי על כיסויים שאין לכם צורך בהם.

חוץ מזה, אל תרכשו את הפוליסה הראשונה שתצאו, רק בגלל שהיא הזולה ביותר. כדאי שתוודאו שמה שאתם מקבלים ישרת אתכם היטב, אם אי פעם תצטרכו להפעיל את הפוליסה.